KAM NA KÁVU V BRATISLAVE VOL. 1



*ja viem že to intro je dlhé, ak chcete prejsť rovno k tipom kam na kafe, tak preskočte moje bľabotanie rovno k prvému kávovému obrázku :)

Počas strednej školy som s obľubou chodila do čajovní. Chodili sme aj ako partia a celkom často. Skrátka buď sme chodili na pivo alebo na čaj. :D  Vlastne som takmer ani netušila že nejaké kaviarne existujú a ak áno, do ktorej by som sa mala vybrať. 
S vysokou školou prišla aj káva. Pivo ostalo. :) (Priemerný) vysokoškolák sa ale uspokojí aj s kávou z automatu, respektíve nikdy nejak extra nerieši kvalitu kávy, prostredie a personál. Skôr rieši, či je to blízko školy (prípadne inak dobre dostupné) a či je to vhodné pre jeho študentskú peňaženku. 

Teraz najčastejšie chodím do kaviarní (posledný rok a pól). Jednak v Bratislave (ale aj inde) sa kaviarenská kultúra vyšvihla tak, že je problém obiehať tie kaviarne čo už sú a sledovať a skúšať tie nové (bolo by to na "full time"). Ale to je dobre! 
Ďalšia vec je že moja mamina aj sestra tiež prepadli (dobrej) káve. Takže často chodíme spolu. Čo je tiež úplne že mega najlepšie! Ak chcete mať lepší vzťah so svojimi maminami alebo súrodencami, choďte s nimi na kávu! :) Lebo zatiaľ čo doma sa každý môže zavrieť do svojej izby, v kavirni sedíte spolu za stolom a rozprávate sa! A čo viem, tak v mnohých rodinách sa teda nerozprávajú... 
Na kávu samozrejme chodím aj s kamoškami (aj keď aj maminu beriem ako kamošku, a to som jej aj povedala, z čoho bola značne potešená :)), ale nie tak často ako by som chcela, lebo prevažná väčšina z nich žije/ nachádza sa v inej krajine ako práve ja. Ale tak to už chodí... 
Last but not least...kávu pijeme s mojím milým. Vo Švédsku sú ľudia celkom maniaci čo sa týka pitia kávy. Spolu s jedením koláčikov tieto seansy (ktoré sú nepovinne povinné počas dní pracovných aj voľných) nazývaju fika. No a práve vo Švédsku som si odvykla dávať si do kávy mlieko. Takže už pijem len espresso (lungo), alebo filtrovanú (u nás kedysi známa aj ako prekvapkávaná, vo Švédsku pod názvom brygg kaffe). 

Koniec kávového intra, idem k pointe. 10 Bratislavských kaviarní. Dobrých, lepších, aj tých najlepších. Nie som žiadna kávová expertka. Ale mám rada dobrú kávu, pripravenú milým personálom v príjemnom prostredí. Určitú úlohu hrá stále aj cena, a to či dostanem (aspoň na požiadanie) pohár vody. Takže tak. Tak idem na to. :)

Mojim víťazom v kategórii kvalita vs. cena, ktorého zatiaľ nikto neprekonal je určite Barzzuz. Páči sa mi, že si tam vždy môžem dať inú kávu. Mojimi favoritmi je Mexiko a Dominikánska republika. Lungo ako má byť (podľa mojej predstavy), teda že vody si dolejem koľko chcem ja. Nechýba voda (automaticky) a malý keksík/ mandľa/ kávové zrno v čokoláde. 
Personál je vždy milý a vie poradiť nerozhodným! :) 

Espresso (lungo): 0,9 

 Mad Drop espresso & brew bar

Mad Drop pozná asi nejeden Bratislavský kávový nadšenec, hipster, cyklista, ale aj fanúšik metalovej hudby. V majiteľoch sa snúbi všetko spomenuté. Prvé tri body hádam trochu spĺňam aj ja. :D V každom prípade, letná záhradka je top top! Káva dobručká, aj vodu majú v karafách. Špeciálne sa mi tiež páčia toalety. Ono sa to nezdá, ale na záchodoch dosť záleží (teda mne určite :D). A tieto sú top "vyšperkované". Čo sa týka objednávania, to prebieha primárne pri bare (aspoň mám ten pocit), čo nevadí, len niekto z toho môže byť zmätený. Nemám čo vytknúť. :)

P.S.: mám taký pocit že mali (majú?) takú akciu, že ak tam prídete na bicykli tak dostanete zľavu! (ja som tam zatiaľ vždy bola pešo, kedže to mám blízko, takže to neviem potvrdiť na 100%)

Batch brew: 2,2 € (myslím)

Caffé Trieste - Palace Bratislava

V jednej recenzii som čítala že Trieste je "Vanesa medzi kaviarňami". Ak poznáte podnik Vanesa na Nedbalovej tak asi máte akú-takú predstavu. V Trieste som bola prvý krát len nedávno a musím povedať že super. Už chápem prečo tam majú vždy tak natrieskané. Narozdiel od všetkých "hipster a kuul" kaviarní, je klientela tejto veľmi rôznorodá. Podnikatelia, študenti, rodinky, ale aj dôchodkyne, ktoré sem rady zavítajú po spovedi, či omši v nedaľekom Blumentáli. Musím však povedať, že je to príjemná zmena. Dokonca raz ma na toaletách jedna staršia pani pochválila, že aká som pekná a ako mi to svedčí O:), a mala som tak úplne skvelý deň. To by sa v "kuul" kaviarni nestalo, lebo "kuul" ľudia predsa nemôžu hovoriť takéto veci iným, nanajvýš sebe! 
Kaviareň má ozaj feeling Talianska. Obsluha bola zatiaľ v pohode, aj vodu sme dostali, aj keksík. 

Espresso (lungo): 0,9 

 Rannô Ptáča (Štúr)

Kedže nemôžem všetko chváliť, teraz príde aj troška kritiky. Ranô Ptáča (Štúr) je kaviareň s dosť dobrým potenciálom. Pekný priestor, dobrá lokalita (blízko vlakovej stanice), slušná ponuka. Celé to kazí len personál (žiaľ). Zrovna v tejto kaviarni som bola už niekoľkokrát a stále som si hovorila: "snáď to teraz bude lepšie". Ale nebolo. Čo mi teda vadilo? Napriek tomu že kaviareň nepraskala vo švíkoch obsluha prišla dosť neskoro (v tej chvíli keď si človek hovorí, že možno by bolo lepšie ísť niekam inam a aj napriek presunu by kávu dostal skôr). Neviem či musia vypomáhať v kuchyni (lebo už sa stalo, že nikto nebol ani za barom), ale ak áno, tak by to mal nejaký menežéris, alebo majiteľ prehodnotiť a zobrať nejakú posilu. Obsluha sa pri objednávke tvárila oduto. Možno to je pre niekoho práca z núdze cnosť, ale to mňa ako zákazníka nemusí zaujímať, sorry. Vodu človek automaticky nedostane. Keď som si išla vypýtať tak mi dali jeden pohár (pre tri osoby). Tak som si vypýtala ešte jeden, tretí už mi bolo trápne pýtať a tiež mám len dve ruky a nie som platená za obsluhu.
Jediným pozitívom je "refil" kávy na požiadanie zdarma (len tej filtrovanej/ prekvapkávanej).

Filtrovaná káva: 1,5 

 Bean Spot

Bean Spot je ďaľšia z kaviarní, ktorá má podľa mňa dobre našliapnuté. Už len nezaspať na vavrínoch (niektoré kaviarne zaspia, čo je pri kávovom biznise dosť blbé :D). Majú aj kávové "alternatívy", už len rozšíriť ponuku koláčikov. Lebo oproti cez cestu majú koláčovú konkurenciu. Kávovo sa to ale porovnávať nedá, Bean Spot má náskok. Počas mojich dvoch návštev bola zatiaľ káva super, obsluha tiež veľmi milá aj schopná a ochotná poradiť. Úplne super by bolo keby sa v letných mesiacoch dalo sedieť vonku na záhradke/ dvore (tuším tam taký priestor je). Tak good luck! :)

Aeropress/ Driper V60: 2,5 € 

La Patisserka Bratislava

Francúzsky šmrnc a skvelé koláče. Veľa rôznych a skvelých koláčov! Toľko, že si človek (ako ja) nevie vybrať. Skrátka cukráreň ako má byť! Čo sa týka kávy, to už troška pokulháva. Teda, keď je človek už naučený na lepšie, tak to espresso vypije, ale bohviečo to nie je. Predpokladám však, že ľudia sem primárne chodia fakt na tie skvelé koláče. No možno by len stálo za zváženie zmeniť dodávateľa kávy, hm? :) To by tam určite bolo ešte viac ľudí varených- pečených. 

Espresso (lungo): 1,2 

 Malý Princ espresso bar

Mnou relatívne nedávno objavená a prvý krát navštívená kaviareň. Jedna z tých novších. Krásny "nepreplácaný" interiér. Obsluha milá, len keď som sa pýtala na kávy, ktoré mali na mlynčeku (boli dve) tak boli nejakí zmätení. Vraj sú chuťovo podobné. Tak som si vybrala prvú, no bolo mi povedané že či nevadí ak dostanem druhú, lebo jej vraj majú viac. Tak neviem, to mi príde ako taká špekulatívna baristika, hlavne ak sa niekto nazýva espresso bar-om :D Ale veď v pohode, chápem že brigádnici nemôžu vedieť všetko, ale základný prehľad nezaškodí a navyše to majiteľov stojí len čas. Káva bola dobrá, aj keď ceny tu majú vyššie. Verím ale, že Malý Princ si nájde svojich zákazníkov.
Možno sa ešte odhodlám prísť vyskúšať aj "filter". :)

Espresso (lungo): 1,4 


Taká úplne iná kaviareň. Ale ja mám inakosť rada, takže...:) V Škodovke som bola už dávnejšie zopár krát, ale pokúsim sa to nejak zhrnúť. Priestor super. Originálny a vidno že majitelia si dali záležať na aj na detailoch. Od retro knižiek, cez nábytok, doplnky na toaletách (Indulona a retro fén!), až po samotné žlté auto Škodovka ako súčasť interéru. V ponuke okrem klasických káv, aj alternatívy. Ja som zvolila french press, ktorý mám rada pre prípravu, ale aj samotnú chuť a majú ho málokde. Obsluha bola milá a čo si spomínam vedeli mi aj poradiť. :) 

French press: 2,5 

 Mercek Café Coffee shop & Chocolate

Už podľa názvu je zrejmé, že sa jedná skôr o miesto, kde sa dá kúpiť zrnková káva na domov, prípadne hotová káva so sebou. No aj keď je priestor maličký, zopár ľudí si kávu môže vychutnať priamo vo vnútri (tak ako to mám rada aj ja). Pán Mercek je veľmi sympatický a kávu Vám pripraví priamo pred očami. Je vidno, že pre kávu a s kávou každodenne žije, že ho to baví a to je skvelé. :)

Espresso: 1,3 € (na fotke je však Cold Brew, ktoré je letným špeciálom cca za 2 €)
Cappuccino: 1,65 

Kafíčko (by Caffe 4 You)

Kafíčko ma zaujalo hneď od prvej návštevy. Ad jedna, milujem vnútrobloky a rôzne dvory (podľa mňa majú špeci atmosféru). Ad dva interiér, pekný a vkusný. Ad tri, zatiaľ úplne, ale úplne vždy tá najmilšia obsluha! :) No a samozrejme dobrá káva. Narozdiel od materskej kaviarne Caffe 4 You, pod ktorú Kafíčko patrí, tu je možné vyskúšať aj niektorú z kávových alternatív. 

HARIO V60/ French press: cez zlavomat.sk (do 31.11.2017) za 1,49 / 1,59 € (normálne 2,5 / 3,9€)

mávajú aj espresso týždňa: 0,99 




P.S.: tento post nie je sponzorovaný (kiež by :D) a všetky uvedené kávy boli hradené z vlastných zdrojov :)

P.S.2: V ďalších "Kam na kávu v Bratislave" sa môžete tešiť aj na kaviarne Five Points, Foxford, Pán Králiček priestor, Dobrodruh, Môj bar, Schondorf Bio Cafe, St. Germain, Black., La Putika, Brew Bar Cafe, SORT, Mono cafe, Goriffee KafeBox/ KafeHaus, Sweet Beans a mnohé iné... :)

P.S.3: A aká je tá Vaša obľúbená kaviareň? Kam by som rozhodne mala ísť na kafe? 
Píšte tipy do komentárov. :)



z kaviarne so šálkou v ruke zdraví Linda

<3



all photos by me

Komentáre

Obľúbené príspevky